tiistai 23. kesäkuuta 2026

Saara


 Kesäkuussa Lahden miniatyyrimarkkinoilta ostamani, Minna Toivarin tekemä nukke on nyt palkattu laukkukauppaan myyjättäreksi. Nimesin nuken Saaraksi.

Leningin ompelin ohuesta puuvillakankaasta. Silitin nurjalle puolelle liimakankaan, jotta helmaa, pääntietä ja hihansuita ei tarvitse ommella. Näin reunoista tuli siistit. Nahkavyö on tehty vanhasta nahkahanskasta, solki on kynsikoriste. Neuletakin neuloin ylhäältä alaspäin, raglanhihoin. Joskus vuosia sitten neuloin villatakin ohuesta, liukuvärjätystä puuvillalangasta. Nyt lanka oli mielestäni liian ohutta! Tämän neuleen neuloin kaksinkertaisella langalla: toinen on liukuvärjättyä ja toinen on yksiväristä viininpunaista lankaa.  

2 kommenttia:

  1. Liimakangas on kyllä kätevä, ei tule tikkauksia näkyviin.
    Kivan näköinen vaatetus ja nukke.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Liimakangas sopii hyvin näihin tyköistuviin asuihin!

      Poista